LIKE

Friday, December 16, 2011

Lesen Mati = Bufday


Lesen kete mummy mati 12/12/11 ari tu.. hari org Selangor cuti sempena bufday sultan Selangor.. Tapi mummy dah mintak hubby renewkan sebelum tu.. Nasib baik hubby sudi tolong renewkan.. Sekarang kan dorg tukar tarikh lesen kite mati ikut bufday kite.. 

So, bufday mummy ialah pada 13 Mac. Mummy ingatkan lesen mummy tu mati 13/3/2012. Sebab mummy renew setahun je.. Rupanya dorg wat 13/3/2013.. Dan yang paling bestnye, mummy tak kena cas rm15 tu.. sebab lesen mummy mati sebelum bufday mummy. 

Ada akak kat ofis ni, masa dia renew bulan sebelas ari tu, dia kena cas rm15 sebab lesen dia mati selepas bufday dia. Bufday dia bulan 10 tapi lesen mati selepas bufday dia.. So, kena la cas rm15.. Jadi, pada sesapa yang nak renew lesen nanti dan lesen korang tu mati selepas bufday korang, standby la bawak duit lebih.. Sebab kena cas rm15.. Mane la tau korang bawak duit ngam2 ke.. Tak le nanti nak kena datang lagi..

Memang la tak kisah pun kalau kena cas tu.. setakat rm15 kan.. tapi kalau org cam mummy memang kisah sebabnya bukan mummy yang nak tarikh tu ditukar.. Dorang yang buat peraturan kena tukar.. So, nape lak kite2 ni yang kena bayar.. kan... tu yang mummy mintak hubby tolong renewkan.. Kalau mummy yang pergi sendiri, mesti mummy banyak tanya ngan banyak cakap kat org pejabat pos tu.. Tak pasal2 lak dia bengang ngan mummy.. kekeke

Lesen kete mummy yang dah renew! Bayar untuk setahun, tapi dapat lebih setahun.. Tang tu mummy tak bising la.. kikiki...

4 comments:

Madam Amie said...

Cis.. erwin.. akak kene 47rm!! Lesen akak mati 13/12.. so 13/12 akak bru g renew .. pelik jugak.. apehal mahal nak mam??? Grrrrrrrr!!

mamiween said...

ooo..akak tak tau ke kena cas rm15 tu? hihihi.. lebih kurang je tarikh lesen kite mati kan...

Queen said...

amboi...cantiknye no 130313...cas2 ni mak lembik nak dengar :-p

mamiween said...

heheee..dah renew lom?