LIKE

Monday, June 11, 2012

Bantal Kekabu

Mood hari ni….Monday Bluesss.. Pagi tadi punya la malas nak bangun gi keje… Memang rasa nak MC je.. Tapi bila pikir balik, bukannya sakit pun.. Kalau sakit kepala ke, badan ke, perut ke, leh la wat alasan nak MC.. Ni sakit sikit pun takde..yang ado, sakit hati sebab kena bangun pagi.. Kekeke..

Post kali ni bukan nak citer kemalasan mummy nak gi keje.. Tapi nak citer 1st time mummy gi beli bantal kekabu sendiri. Family mummy jarang beli bantal kekabu ni. Selalunya kitorang beli bantal pasaraya je. Lebih lembut. Hehehe..


Ni la rupa pokok kekabu

So, sabtu lepas tu mummy ngan hubby gi la jalan2 cari bantal kekabu kat area Assam Jawa. Situ je pon yang mummy tgk banyak org berjual. Kenapa mummy nak cari bantal kekabu? Alkisahnya, minggu sebelum tu gi pasar malam Kuala Selangor. Dah tu tetibe ternampak la orang jual selimut, sarung bantal ngan cadar. Kekdahnya, terus la mummy ni membeli.. 3 helai sepuloh hengget. Sambar sekali ngan selimut bulu dia yang comel tu.. Ala2 pinky gitew.. hehehe.. Lagi pon nak tinggalkan kat kampong je.. Len kali balik kampong senang.. Kitorg ada bantal ngan selimut sendiri.. hehehe.. gatai je.. Pastu mummy pon gatai2 la kunun nak buat bantal untuk gigirl.. Siap beli kain sume.. Last2, tempah je ngan org.. hahahaa.... Lagi senang..

Dah tu, sarung dah ada.. bantal lak…nan ado… cadangnya nak beli bantal pasaraya je la.. Tapi, tau je la bantal pasaraya ni kan besor.. Tu yang nak cari bantal kekabu.. Sebab bantal kekabu ada banyak saiz..
So, masa kitorang carik2 bantal, berkenan la dgn satu kedai ni. Kalau dari KL dia sebelah kiri. Nama kedai mummy tak hengat. Tak snap pic pon masa tu. Kat kedai tu memang ada banyak saiz bantal la.. Makcik ni la yang ngajo term “bantal pasaraya” ni.. So, mummy tanya la, kalau sarung bantal yang beli kat pasar malam tu, bantal yang mana satu yang muat? Dia Tanya, “yang 3 helai sepuloh hengget ke?” mummy iyekan je la.. So, dia tunjuk la bantal yang rege rm20.. katanya muat2 dan ngam2… Kalau bantal rege rm18, katanya muat gak cuma ada longgar2 sikit.. Jadinya, udah mummy pon ada 3 je sarong bantal, so beli je la 3 bantal.. dua yang rege rm20, 1 yang rege rm18.. Memang tak leh kurang ye rege dia kecuali kalau korang beli 4 biji bantal. Tu pun dalam rm2 hengget je kurang dia.. Katanya kekabu tu dah mahal.. Hehehe…

Balik2 terus mummy sarungkan bantal2 itew… 

Sarung bantal 3 helai rm10 - boleh dapat kat pasar malam Kuala Selangor


Bantal kekabu - yang kotak2 tu yang rege rm18.. kecik sikit.. Saiz ikut berat..


Tadaa!! Dah pakai baju.. Mana satu bantal yang kecik tu?


Sebelum gi beli bantal ni, kitorg pekena cendol bakar kat Assam Jawa dulu.. Sedap laaa... 
Cendol Tapai Rm2.80



0 comments: